Blogger Templates

la tahzan_ cinta humaira

sesuatu yang didimpikan tidak selalu menjadi kenyataan,

tetapi apa yang tidak diduga selalu berlaku dengan tiba-tiba

biarlah kita menangis hari ini dengan kesakitan semalam

tetapi usah kita ketawa berpanjangan kerana kegembiraan yang belum pasti untuk selama-lamanya…..

berharap hanya pada mu ya ALLAH

Opick - Rapuh

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

powered by lirik lagu indonesia

Tuesday 20 December 2011

injection...buat al-hafiz..


Akhi:   salam gah wat apa??maaf kalau meganggu..nak minta pendapat tentang soal hati..harap sangat dapat membantu

Humaira:   waalaikumsalam..insyaallah sila kan jika perlu ana bantu..

Akhi:   apa yang ana perlu buat bila ana dah remove fb sorang akhwat ni??..

Humaira:   kenapa remove pulak??

Akhi:   ana ada hati pada dia..tapi ana rasa ana hanya bertepuk sebelah tangan..bila melihat fb dia..dia selalu layan lelaki lain..ana rasa ana yang suka kat dia..tapi cara layanan dia tetap macam dia juga suka kan ana..sebelum ni ana ada bagi tahu dia yang ana nak lost contac gan dia dalam masa 2bulan untuk ana lupakan akhwat ni..tapi akhwat ni tetap msg ana..dan akhwat ni perasan ana dah remoe fb dia..dia msg ana..dan apa yang patot ana buat sekarang??

Humaira:   kata dah tak nak contac kenpa dia masih msg lagi?

Akhi:   yang itu buat ana tertanya2..ana rasa dia dah ramai kenalan.. kenapa dia cari ana lagi pun ana tak pasti..dan baru jer tadi dia msg ana Tanya khabar..apa yang patot ana buat ni saudari??

Humaira:   bagi ana teruskan dengan matlamat awal yang pernah akhi nak lakukan iaitu lost contac dalam tempah 2bulan..cary on dengan matlamat..

Akhi:   insyaallah memang itu yang ana nak lakukan tapi tak sampai hati..


Humaira:   betul juga..hati wanita ni lembut..jadi cuba Tanya dia baik2..apa sebenar niat dia berkawan gan akhi??

Akhi:    tapi ana cuba tak nak contac dia langsung buat masa terdekat ni..sebab takut bila msg sekali ia akan berlarutan

Humaira:   kalau macam tu..terpulang lah, bagi ana jangan buat wanita tertanya2..kalau betul suka kan dia lamar lah dia dengan jalan yang betul..tapi sekiranya tidak..bagi tahu hal sebenar..dan just lupakan..dan jangan bagi apa2 harapan lagi..

Akhi:   maksudnya???

Humaira:   maksud ana dalam tempoh terdekat ni jika akhi tak mampu untuk pinang dia, akhi cuba lapakan sahaja dia..sekiranya akhi tetap layan..ia akan menimbulkan bunga2  zina yang akhi sendiri pun tak akan perasan semua tu..akhi cuba jaga hati akhi terlebih dahulu..

Akhi:   kalau boleh ana dah tawar hati..ana tak nak jadikan dia jodoh ana..ana nak terus lupakan dia..macam dulu sebelum ana kenal dia..

Humaira:    jadi wahai akhi..teruskan dengan penjagaan taqwa kepada Allah..jangan sia-siakan masa muda akhi dengan cintan cintun yang berdosa ni..jaga hati juga hafazan akhi..insyaallah akan hadir wanita yang baik buat akhi..percayalah janji Allah itu pasti..

Akhi:   Sekarang ni tak baper sihat..ana dah pun balas msg dia dan bagi tahu yang ana tak sihat..insyaallah dah sihat baru contac semula..

Humaira:   ya Allah akhi..kenapa masih lagi bagi harapan dan berjanji..

Akhi:   ana tak berjanji pun cumanya ana lafazkan word “insyaallah”

Humaira:   baik lah mulai hari ni dan lepas ni jangan bagi akhwat tu harapan yer..

Akhi:   insyaallah..ana ni jahat sebenarnya..

Humaira:   ya Allah..Allahutaala..akhi jangan merendah diri sampai cakap macam tu..pernah juga sahabat2 ana yang baik mengulang ayat yang sama “ana ni jahat”..bagi ana kalau kita dah menilai diri kita jahat..maka berubahlah  kearah lebih baik..pantang ana jika lelaki tahu imanya lemah taqwa nya goyah tapi tak pernah usaha untuk asah imannya sendiri..injection hati tu wahai akhi..mulai hari ni akhi selalu lah hadirkan diri ke majlis ilmu..hari ni LELAKI ..dia tahu dia sedang melakukan kesilapan tetapi tidak memperbaiki dengan baik kesilapan tersebut..

Akhi:   insyaallah saudari Norlina..syukran atas injection.semoga hati ini terbuka untuk dia yang solehah..doakan ana..amin..

Humaira:   afwan…la syura alal wajib..semoga kita sentiasa dalam rahmat Allah..doa buat akhi insyaallah semoga dapat lupa apa yang pahit..amin..


Humairah:   insyaallah jadikan ia sebagai satu pedoman hidup..jika mampu untuk pinang wanita..terus lah berjumpa dengan kedua ibu bapaya..tak perlu tanya wanita tersebut sebab bila dah mula kan hubungan pasti ia berlarutan walaupun kita tak nak kesilapan berlaku buat kali kedua..fikirkan balik mengapa kita nak bina baitul muslim tersebut adakah sebab suka2 atau semata2 kerana Allah..akhi..sekiranya family wanita sudah ada calon untuk anak perempuannya..mampukanlah hati untuk redha dengan ketetapan..insyaallah..bersama2 kita menjaga hati untuk Allah…amin..sekiranya dalam istikharah akhi dia lah wanita yang diimpikan..akhi amalkan doa ini..

buat yang terbaik..beramal kerana Allah..
insyaallah Allah tidak akan menolak doa hambanya..


0 comments: